9 Ocak 2013 Çarşamba

Blogunuz İçin İletişim Formu Oluşturmak...

Bu yazıda blogunuza iletişim formu kolayca nasıl yapabilirsiniz onu anlatacağım. Öncelikle anlatacağım formu görmeniz için size kendi blogumun iletişim formu sayfasını ziyaret etmenizi rica edeceğim. (OMActivities blog iltişim link)

Eğer beğenmediyseniz kendinize uygun farklı bir formda kolayca yapabileceksiniz merak etmeyin. 

Bu anlatacağım işlem oldukça basit ve üstelik ücretsiz. Biraz meraklı bir yapınız varsa benim anlatmamın dışında bir sürü özelliği kendiniz maksimum 20 dakika içinde bulabileceğinizden adım gibi eminim.

Önerilerim: 

Blogunuza bir iletişim sayfası ekleyin. Ana sayfanızda rahatça görülebilecek bir yerde okuyucularınızın bu iletişim sayfasına ulaşabilmelerini sağlayın.

Oluşturacağınız formun HTML kodunu blogunuzun iletişim sayfasına ekleyin. 

Ziyaretçilerinizden formu dolduranların ne yazdığını belirttiğiniz mail adresine gelecek bilgi mesajından rahatça kontrol edin ve cevaplayın. 

Formu nasıl yapıyoruz? 

- Formu ücretsiz olarak yapacağımız sitenin ismi : http://www.jotformeu.com/

- Siteye girdikten sonra üye dahi olmadan hemen sol taraftaki bölümden nasıl bir form yapmak istediğinizi şekillendirmeye başlıyorsunuz. 

- Önerim BOŞ FORM açmanız ve sıfırdan basit bir form denemesi ile ilk denemenizi yapmanız. 

- Form Araçlarından başlığı seçin ve formunuza bir başlık bulun. Örneğin, “İletişim”. Seçtiğiniz anda hemen formu oluşturmaya başlıyor değil mi? Üzerine iki tıkladığınız zaman istediğiniz yazıyı da başlık olarak yazabiliyorsunuz. İşte bu kadar kolay... 

- Yazı kutusunu seçin. Örnek; 


- Yukarıda ön izleme butonundan şu ana kadar yaptığınız formun hemen nasıl göründüğünü kontrol edebilirsiniz. 

- Daha sonra tekrardan bir yazı kutusu seçin ve bu seferde e-mail yazın, ilkine isim yazın. 

Şimdi formunuzun;

ilk sorusu isim: 
ikinci sorusu ise e-mail: 

oldu bile... 

- Son olarak da metin alanı seçerek size formda bir metin göndermelerini isteyebilirsiniz. Bu sayede okurlarınızın sizden bir isteği olursa o zaman buraya metin olarak yazabilmelerini sağlarsınız. 

Diyelim ki şimdilik formda bu kadarlık bir kısım size yeterli olacak. O zaman yukarıdaki kur ve ekle butonunu bulun.

Kur ve ekle butonuna basın. 


E-posta uyarılarına kısmına, hangi e-posta adresinize uyarı maili gelsin onu yazın. 

Teşekkürler kısmına Formu doldurduktan sonra okuyuculara teşekkür mesajının nasıl gelmesini istediğinizi yazın. 

Sonra formu ekle kısmına basarak, “source dügmesine” basın ve kodu kopyalayın. (Bu sizin blogunuza eklemeniz gereken HTML kodu olacak) 

Son olarak blogunuza gidin ve yeni bir sayfa yaratın. 

Kopyaladığınız tüm HTML kodunu yeni açtığınız sayfaya yapıştırın ve kaydedin. 

İşte iletişim formunuz hazır oldu bile... 

Umarım bu ücretsiz form yaratıcı ile güzel değişik kendi dizaynınıza uygun renklerde farklı farklı formlar yaratırsınız ve beni hatırlarsınız... 

Bu arada ben kim miyim? 
Görüşmek üzere…

Bu yazı ve Yazar Hakkında:

Bu yazı bir misafir yazıdır. Özgehan Omağ tarafından yazılmıştır. Yazar, farklı güncel mekanları, farklı aktiviteleri, kendi yaptığı organizasyonları ve eğlenceli röportajları bulabileceğiniz OMActivities Blogunun sahibidir. Blogumuz için yazdığı misafir yazısı için kendisine teşekkür ederiz. Ayrıca bu yazı Biraz Yazalım'da yayınlanan ilk misafir yazıdır.

6 yorum:

  1. 15 sn halletim iletişim kutusunu valla çok iyiymiş teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Misafir yazımızın işinize yaramasına sevindim. :) Özgehan bey'e teşekkürler...

      Sil
  2. iletişim kutusu yazım işinize yaramış sanırım, kullanmanıza sevindim.
    peki benim bloguma ugradınız mı (merak ettim sorayım bare) :)

    bu arada murat yazıyı yayınladığın için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim abi. Biraz Yazalım için yayınladığımız ilk misafir yazımız bu yazı oldu. Hemen işe yaramış bile :)

      Sil
  3. Daha önce ziyaret etmişliğim var zaten özgehan bey:)
    Gizli takipçinizim yani anlayacağınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevindim sevindim.. ama neden gizli takip ediliyorum onu anlayamıyorum bir türlü..

      yazılarım çok gizemli sanırım ki okuyucular yorum yapmıyorlar.. :D

      Sil