19 Şubat 2012 Pazar

Seksenler Dizisi


Yapımcılığını Birol Güven’in yaptığı, başrollerinde Rasim Öztekin, Özlem Türkad, Yasemin Çonka, Şoray Uzun, Ayşe Tolga, İlker Ayrık, Pelin Akil, Serhat Kılıç ve Vural Çelik rol aldığı Seksenler dizisi bizi 1980’li yıllara götürüyor. 1980’li yılları pek hatırlamayan biri olarak diziyi çok sevdim.

seksenler oyuncu kadrosu
Seksenler Kadrosu

TRT’nin internet sitesinde dizinin tanıtımı yapılırken şöyle bir cümle dikkatimi çekti: “Bir çocuk sobayı, merdaneli makineyi, pul yapıştırıp yolladığımız mektupları, anket defterlerini, siyah önlükleri, kolalı yakaları, sokaklarda koşturarak sürdüğümüz telli arabaları, misket dolu torbaları ilk defa bu dizide görecek.” Günümüz çocuklarının bu dizi ile tanışacaklarını ben çocukluğumdan hatırlıyorum ve bu dizi ile özlem gideriyorum. Ailecek izlerken “Bizde de vardı bundan hatırlıyorum.” gibi cümleleri kurmak beni diziyi izlerken çok mutlu etti.

seksenler soba
Seksenler Soba

Dizi ile ilgili çok güzel bir site yapılmış http://www.mint.com.tr/seksenler/ Ben dizi ile ilgili internette neler var derken bu siteye denk geldim. Diziden fotoğraflara, videolara, karakterlere bu siteden ulaşabilirsiniz. Sitedeki Sizden gelenler bölümünü inceleyip bu bölüme 1980’li yıllardaki fotoğraflarınızı gönderip katkı sağlayabilirsiniz.


merdaneli camasir makinesi
Seksenler Merdaneli Çamaşır Makinası

Babamın anlattığı 1980’li yıllardaki siyasi ortamı, annemin 1980’li yıllarda dinlediğini söylediği müzikleri izlemek keyifli olacak. Ben bu diziyi ilk bölümden sevdim. Sizlerin de seveceğinizi düşünüyorum. Yazımın altındaki yorum bölümüne siz de sevip sevmediğinizi yazarsanız mutlu olurum.

1 yorum:

  1. Çok doğru tespitler var. Farklı ve bir o kadar da duygusal yönü ağır basan bir dizi olmuş gerçekten. Diziyi izlerken "evet böyleydi" , " bak bizde de vardı bu " gibi cümleler çok kuruluyor. Yapanların eline sağlık.

    YanıtlaSil