23 Şubat 2012 Perşembe

Fetih 1453


Aylardır beklediğimiz, fragmanlarıyla adeta idare ettiğimiz Fetih 1453 filmine geçen gün eşimle birlikte gittik. (21 Şubat’ta)

Film fragmanıyla bence beklentilerin bir hayli yükselmesine sebep olmuştu. Sadece bu değil tabi ki, bugüne kadar ülkemizde yapılmış en yüksek bütçeli film oluşu, şanlı tarihimizde çok önemli bir yerde olan İstanbul’un fethini anlatması, tarihimizdeki olaylardan çok fazla film yapılmamış olması beklentileri yükselten diğer unsurlardı.

Film vizyona girdiğinde gerek internetteki yorumlardan, gerekse çevremden hemen olumlu olumsuz eleştirileri sordum okudum. Aslında tamda tahmin ettiğim gibi insanlar, bir çağı kapatan ve yeni bir çağı açan İstanbul’un fethi gibi, bırakalım Türk tarihini Dünya tarihi için de çok önemli yerde olan bir olayı anlamsız detaylara takılıp acımasızca eleştiriyorlardı. Bu her zaman böyle olmuştur…


Ben böyle düşünenlerden değilim. Bir kere müthiş bir emek harcanmış filme. Tarihi bir filmi çekmenin elbette ki büyük bir sorumluluğu ve hassasiyeti vardır. Açıkçası ben küçük şeylere takılmadım, hiçte rahatsız olmadım. Film 160 dakika olmasına rağmen sıkılmadan soluksuz izleniyor. Savaş sahneleri çok iyi çekilmiş, biraz daha uzun bile olabilirdi.

Fetih 1453 Film Afişi


Tüm oyuncular rollerini çok iyi yansıtmışlar. Türk sinemasının bu tarz daha yüzlerce film çıkarması lazım. Zira tarihimiz şanlı zaferlerle, isimli isimsiz türlü kahramanlıklarla dolu. Hiçbiri başka, malum milletlerin yaptıkları filmlerdeki gibi (!) yapma, zorlama, uydurma kahramanlıklar değil. Hepsi yaşanmış, adanmış, yürekli kahramanlıklar. Tam da yazımın bu kısmında, Fetih’i abartılı bulanlara ve küçük detaylarında hata arayanlara seslenmek istiyorum. Yıllarca yenilgilerini bile kahramanlık gibi gösteren, tarihlerinde olmayan kahramanlıkları bize sinemalarda izleten filmleri alkışlayıp durdunuz. Kendi tarihimizin bu şanlı olayında nerede abartı buluyorsunuz. Kaldı ki filmin bir yerlerinde abartı olsa ne olur bana söyleyiniz?


Neyse ki filmi beğenenlerin sayısı çok fazla. Yazımı bitirirken filme gitmeyenler için bu filmi mutlaka görmelerini öneriyorum. Tarihimizin en önemli olaylarından İstanbul’un fethinin görsel anlatımını kaçırmayın. Bu tarz, tarihimizden olayları anlatan filmleri çoğaltmalıyız. Son olarak Fetih 1453’ün fragmanıyla yazımı bitirmek istiyorum. Filmde emeği geçen herkesi tebrik ediyorum. 




Fetih 1453 hakkındaki yorumlarınızı, yazımın yorum kısmına bekliyorum…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder