25 Ağustos 2013 Pazar

Google Olsa Ne Yapardı?

“Google olsa ne yapardı?” kitabının yazarı Jeff Jarvis dünyaya Google’ın gözlükleri ile bakmaya çalışıyor. Günümüzde karşılaşılan zorluklar karşısında şu soruyu sormayı mantıklı görüyor: “GONY? Google olsa ne yapardı?”

Sorduğu sorunun; “farklı şekillerde düşünmek, yeni zorluklarla karşılaşmak, problemlere yeni çözümler üretmek, yeni fırsatları görmek, ekonomik ve toplumsal yapıya farklı açıdan bakmak” ile ilgili olduğunu belirtiyor.

"Google Olsa Ne Yapardı?" -  Jeff Jarvis kitabının kapak fotoğrafı
"Google Olsa Ne Yapardı?" -  Jeff Jarvis

Yazarın kitabın giriş kısmında paylaştığı, Google felsefesini ben de sizlerle paylaşmak istiyorum.
  • “ Kullanıcıya odaklan, gerisi gelecektir.” 
  • “ Bir tek şeyi iyi, gerçekten iyi yapmak en iyisidir.” 
  • “ Hızlı yavaştan üstündür.” 
  • “ Kötü olmadan da para kazanılabilir.” 
  • “ Orada bir yerlerde her zaman daha fazla bilgi vardır.” 
  • “ Bilgi edinme gereksinimi, sınırları ortadan kaldırır.” 

Yazar Google’ın kullandığı yöntemleri analiz ederek iş hayatında kullanılabilecek kurallar listesi oluşturuyor ve kitabın ilk bölümünde bu kuralları ayrıntılı olarak bizlerle paylaşıyor.

Bir sonraki bölümde ise kuralların nasıl uygulanabileceğini gösteriyor. Son bölümde ise Google gibi düşünmenin hayatı ve geleceği nasıl etkileyeceğini inceliyor.

Ben okudukça bazı fikirler blogumuzu geliştirmek için kullanılabilir diye düşündüm. Sizlerde işletmelerinizi ya da sitelerinizi geliştirmek için kitapta fikirler bulabilirsiniz. Kitap ile ilgili yorumlarınızı bekliyorum. Her şey gönlünüzce olsun...

2 yorum:

  1. Teşekkür ederim.Toyota da kullanılan felsefeyi hatırlattı.LEAN:“ Bir tek şeyi iyi, gerçekten iyi yapmak en iyisidir.”
    Kitapla ilgili bence daha geniş kritik verirsen sevinirim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler... Kitapla ilgili yazımı ayrıntılara girerek genişletmeye çalışacağım. Şimdilik yorum yazarak size fikir vermeye çalışayım. Kitabın birinci bölümünde Yazar google kullandığı yöntemlerden bahsediyor ve bu yöntemleri iş yaşantısında kullanılacak kurallar listesine dönüştürmeye çalışıyor. Bölümleri de kendi içinde başlıklara ayırarak anlatıyor. Örneğin 1. Bölümün 1. başlığı yeni ilişki, bu kısımda yaptığımız işlerde kontrolü elimizde tutmak isteyişimizden bahsediyor. Fakat kontrolün insanlara verilmesi gerektiğini söylüyor. Bu şekilde 1. bölümde her başlıkta farklı kuralı işliyor. Örnekler veriyor. Farklı sitelerden bahsediyor. Pek çok site adresi veriyor. Bence okurken bu siteleri de inceleye inceleye okumak lazım. Fakat ben bunu başaramadım. Örnek verdiği sitelerin ingilizce olmasından dolayı ve kitabı okurken aynı aynda bilgisayar başında olmak zor geldiği için yapamadım. 2. Bölüm Dünyaya google hakim olsaydı: google kurallarının farklı sitelere, farklı şirketlere, kuruluşlara nasıl uygulanacağından bahsediyor. Bence bu bölüm daha zevkli. Örneğin bir restoran google gibi işlese nasıl olurdu? Bu şekilde farklı başlıklara ayrılarak 2. bölümde şirketler, kuruluşlar google olsa ne yapardı diye düşünülmüş. 3. bölümde ise Google Jenerasyonundan bahsediyor. .bu yeni nesil diyebileceğimiz jenerasyonun farklı bir anlayışa sahip olduğundan bahsediyor. Yorumum ile daha ayrıntılı fikir vermeye çalıştım. İnşallah yararlı olmuştur. Sevgiler.

      Sil