2 Nisan 2012 Pazartesi

Susam Sokağı

Susam Sokağı "Sesame Street"'in Türkçe uyarlaması olan bir çocuk programıdır. 90’larda çocuk olanlar hatırlar. 1980’li yılların sonunda 1990’lı yılların başında TRT’de 2 sezon yayınlanmış ve TRT’de 1990 yıllarda tekrarları olmuş. Çocukluğumda en sevdiğim programdı. Programda Edi ve Büdü, Minik Kuş, Kırpık, Kermit, Kurabiye Canavarı ve benim çok hatırlayamadığım Açıkgöz karakterleri vardı. 1990’lı yıllarda çocuk olanlar bu karakterleri hatırlar. Benim en sevdiğim karakter adının aksine kocaman bir kuş olan Minik Kuş karakteridir.

Yazımı okurken düşünüyorsunuz. Bu yazıda nereden çıktı diye.

Geçen hafta Doodle’lar ile ilgili yazdığım yazıda susam sokağı ile ilgili bir doodle paylaşmıştım. 2009 yılında Susam Sokağının 40. yıl için Google tarafından pek çok Doodle tasarlanmış. Bu konuda başlı başına bir yazı yazılabilir diye geçti aklımdan o yazıyı yazarken. Susam sokağı için tasarlanan Doodle’ları sizlerle paylaşmak istedim. Bu paylaşıma geçmeden susam sokağını bilmeyen nesil için ufak bir açıklama yaptım. Hatırlayanları ise anılarına götürmek istedim.

İşte şimdi de bu yazıyı yazmama sebep ve yıllar sonra Susam Sokağını hatırlamamı sağlayan Doodle’lar








Susam Sokağı Açılış Şarkısı

Yazıma yorum yazarak en çok sevdiğiniz Doodle veya en çok sevdiğiniz Susam Sokağı karakterini bizimle paylaşabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Çok harika bir yazı olmuş. Okuması çok eğlenceli. Benim favori susam sokağı "Doodle"'larım Kurabiye Canavarı ve Edi ile Büdü :)

    YanıtlaSil
  2. Bizde TRT'den bölümlerini almak istemiştik ama maalesef telif hakkı sorununa takılıyor :)

    YanıtlaSil