15 Aralık 2012 Cumartesi

DAĞ LALESİ, ANEMON , MANİSA LALESİ

 Dağ lalesi, Anemon ya da Manisa Lalesi görselleri aşağıda sunulmuştur.



Benim yöremde ise "Lale" dendiğinde sadece arkadaşlar hatırlanır. Bilimsel adları yada başka yöresel adlar ne olursa olsun bu fotoğraflar yöremin LALELERİDİR.



Genel olarak MOR renklerin hakim olduğu bu laleler kırların süsüdür. İnsandan korunduğu müddetçe yaşayacaklardır.



Bazı kaynaklarda Mordoğan beldemizin adını bu yörede açan mor çiçeklerden aldığı söylenmektedir. MORDOĞAN Beldemize adını veren 72 tür mor çiçekten biri olduğu söylenmektedir.


Beyaz - Mor - Kırmızı yelpazesinde çeşitli renk tonlarında açan bu güzeller Şubat - Mayıs ayları arasında kırsalı renklendirirler.







6 yorum:

  1. Mehmet bey fotoğraflar çok güzel , sevdiğim ve beğendiğim bir tür .
    İstanbul dada küçük bir alanda yaşam mücadelesi veren çok az birey var her sene takip ediyorum.

    Selamlar, Murat

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kosedereli Mehmet15 Aralık 2012 13:12

      Merhabalar Murat Hocam
      Fotoğrafları beğenmene sevindim. Ben de sizin fotoğraf paylaşımlarınızı keyif ve beğeni ile izliyorum. İNSANDAN KORUNABİLSE YAŞAYACAKLAR.
      Birlikte arazi yapmak nasip olur inşallah. Sevgi ve selamlarımla.
      Her Şey Gönlünüzce Olsun
      kosedereli

      Sil
  2. müthiş bir güzellikti !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kosedereli Mehmet15 Aralık 2012 13:16

      Teşekkürler Gülsen hanım.
      Bu güzellikleri el birliği ile
      " İNSANDAN KORUYALIM. " Her Şey Gönlünüzce Olsun

      Sil
  3. Fotoğraflar çok harika. İzlemesi ve laleler hakkında bilgi almak çok güzel oldu. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Kırmızısının olduğunu bilmiyordum. Ben daha çok pastel mor, pembe, sarı ve beyazını görmüştüm. Bana çocukluğumu hatırlatıyor.

    YanıtlaSil