9 Kasım 2013 Cumartesi

Miyase’nin Kuzuları – Üstün Dökmen

Yazarın daha önce okuduğum iki kitabını blogumuzda paylaşmıştım. Varolmak Gelişmek Uzlaşmak kitabı ile ilgili yazıya buradan, Küçük Şeyler 1 – Deniz Kabukları adlı kitabı ile ilgili yazıya da buradan ulaşabilirsiniz. 


Yazarın bu yazımda sizlerle paylaşacağım kitabı, blogumuzda daha önce sizlerle paylaştığım kitaplar gibi bilimsel kitaplarından değil, roman türünde yazılmış kitaplarından biri. Bu arada şunu belirtmeden geçemeyeceğim yazarın bilimsel kitapları benim daha çok seveceğim tarzda. Diğer romanlarını okumadan genelleme yapmak istemiyorum ama bu kitabı benim böyle düşünmeme sebep oldu. 

Yazar Miyase’nin Kuzuları adlı kitabını arka kapağında şöyle tanımlamış; “Hayvanlar dünyasından, insanlar dünyasına dair bir roman.” Romanda Bakırcıoğlu Çiftliğindeki hayvanların yaşamları anlatılmaktadır. Hayvanların başlarına gelenler aslında insanların başlarına gelenlerden çok farklı değildir. Yazar hayvanlarla ilgili yazarken insanlar hakkında düşündürmektedir.

Kitapta kölelik, yönetilme, seçimler ve yöneticiler gibi kavramların yanında aşk gibi güzel bir duygudan da bahsedilmektedir. Özgürlük kavramına da vurgu yapılmaktadır. Hayvanların dünyası anlatılırken bu kavramlardan nasıl bahsedildiğini merak edenlere kitabı okumalarını öneriyorum. 

Kitabı okuduğunuzda fikirlerinizi yorum yazarak bizlerle paylaşmanız ümidiyle… Her şey gönlünüzce olsun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder