10 Haziran 2013 Pazartesi

Gün Olur Asra Bedel - Cengiz Aytmatov

Kazak bozkırlarında küçük bir istasyonda çalışan Kazangap’ın ölümü ile Cengiz Aytmatov’un etkileyici romanı “Gün Olur Asra Bedel” başlar. Roman içinde pek çok farklı olaydan bahsedilmektedir. Birbirinden farklı olayların aynı romanda bu kadar başarılı bir şekilde yer alması şaşırtıcı. Çok güzel kurgulanmış, çok başarılı bir roman. Cengiz Aytmatov’un okuduğum ilk romanı ve şimdiye kadar okumamış olduğum için üzülerek Cengiz Aytmatov okumaya devam edeceğimi söyleyebilirim. 

Gün Olur Asra Bedel Cengiz Aytmatov
Gün Olur Asra Bedel Cengiz Aytmatov

Kitap içerisinde yer alan olaylardan bahsetmeye başlayalım. Kazangap’ın cenazesini Nayman’ların kutsal mezarlığına götürülürken Kazangap’ın arkadaşı Yedigey kendisinin ve milletinin geçmişini düşünür, birbirinden etkileyici pek çok olayı hatırlar ve yaşanan olayları gözler önüne serer. Nayman’ların kutsal mezarlığına vardıklarında, orada bir uzay üssü olduğunu görürler. Sarı-Özek bozkırında uzay üssünün ne işi olduğunu, o uzay üssünde neler olduğunu kitapta heyecanla okuyacaksınız. Naymanlar’ın kutsal mezarlığı Ana Beyit mezarlığının efsanesi neydi? Ve Markurt ne demekti? Soruların cevaplarını kitapta bulacaksınız. Öğretmen olan Abutalip ve Zarife’nin yolları nasıl Boranlı’ya düştü. Boranlı’da neler yaşayacaklardı? Kitapta bu olaylardan başka pek çok konu daha yer almaktadır. Aytmatov birbirinden ilginç ve sürükleyici konuları başarı ile bütünleştirmiş.

Kitaptaki olayların bir kısmından kısaca bahsettim. Okuduğunuz zaman yorum yazarak fikirlerinizi paylaşırsanız kitapta yer alan konular hakkında fikir alışverişinde bulunabiliriz. Paylaşımlarınızı bekliyoruz. Her şey gönlünüzce olsun…

2 yorum:

  1. bu kitabı okumuştum:) Kafam karmakarışık olmuştu ama çok güzel kitaptır. okumayan herkese ben de tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok olay olduğu oradan oraya geçtiği için gerçekten akıl karışıyor ama ben sevdim. Kitabı okuduktan sonra blogumuza yazıyı yazarken de bu yüzden biraz zorlandım. Ben de tavsiye ederim herkese. Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil