30 Ocak 2014 Perşembe

İmkansızlıklar Dedektifi Martin Mystere

Bugün size benim de geçen ay ilk kez tanıştığım bir çizgi roman serisi olan Martin Mystere’den bahsedeceğim. Kısaca bu çizgi roman serisini anlatmaya çalışacağım. Daha sonraki yazılarımda ise tek tek okuduğum maceralardan bahsedeceğim. Martin Mystere İtalyan çizgi roman yayınevi Bonelli Comics tarafından çıkarılan bir çizgi roman serisidir. Benim ilgimi çekmesinin sebebi, konusu itibariyle maceraların genelde tek sayıda bitmesi ve maceralarda arkeolojik, mitolojik, fantastik, tarihsel olacak şekilde çeşitli konuları işlemesi ve bu yönde maceraları anlatmasıydı. Martin Mystere’de gizemli olaylar, esrarengiz eşyalar ve pek çok ilgi çekici konu işlenir. 

martin mystere aylık seriden bir kapak
Sarışın Olan Abimiz Martin Mystere :)

Geleyim hemen çizgi romanımıza ismini veren ana karakterimiz Martin Amca’ya. Yani Martin Mystere’e. Martin Mystere antropoloji bölümünü bitirmiş ve bunun yanında arkeoloji, sibernetik, sanat tarihi gibi yan konularda da uzmanlaşmış bir isimdir. İlgilendiği konular içerisinde genellikle arkeolojinin ve bilimin açıklayamadığı, üzerine pek gitmediği konular olduğu için ve bu konularda araştırmalar yaptığından dolayı O’na “İmkansızlıklar Dedektifi” de deniliyor. Ben henüz bir kaç sayı Martin Mystere okuduğum halde kendisiyle atıldığım maceraları sevdim. Bu tarz, tarihi, mitolojik, arkeolojik olaylar hep ilgimi çeker. Bu açıdan da benim için çok iyi bir çizgi roman oldu. Okuması akıcı, kolay, ilgi çekici ve heyecanlı. 

Ülkemizde Martin Mystere Lal Kitap tarafından, aylık seri ve klasik maceralar serisi olacak şekilde yayınlanmaktadır. Klasik maceralar serisi 4 sayıdan oluşmuş yayınladır. Okumak isteyen takipçilerimiz “Nereden hangisinden başlamalıyım?” diye pek düşünmesinler, aylık veya klasik maceralar serisinden herhangi bir sayıdan başlayabilirler. Ben de bu şekilde yaptım. Zaten serinin ülkemizde ilk yayınlandığı yıllar 1984’lere uzandığı için eski yayınları bulmak zor. Ayrıca her sayıda farklı bir macera anlatıldığı için zamanla Martin Mystere’den başka karakterler ile ilgili bilgileri de ediniyoruz. Onlarla ilgili maceraları da okuyup haklarında bilgi sahibi oluyoruz. Her macerada Dünya’nın çeşitli yerlerini de gezme şansına erişiyoruz.

Arkeoloji, mitoloji, doğa üstü ve gizemli olaylarla ilgili kitaplar okumayı seviyorsanız, bir de bunun çizgi roman olması tadından yenmez diyorsanız Martin Mystere tam size göre bir çizgi roman serisi. Bundan sonraki yazılarımda Martin Mystere’in okuduğum sayılarını yazmaya başlayacağım. Bunun yanında tabi ki Martin Mystere ile ilgili bilgilerim derinleştikçe daha farklı ve güzel çalışmaları da yazılarımda paylaşmak isterim. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere...

2 yorum:

  1. Hayret nasıl olmuş da filmi yapılmamış...?!

    YanıtlaSil
  2. :) Filminin olup olmadığını bilmiyorum ancak çizgi filmi var. Hala güncel mi bilemiyorum. Yorumunuza çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil