12 Mayıs 2013 Pazar

Pan Galaktik Gargara Bombası - Otostopçunun Galaksi Rehberi


Bu harika seriyi okuyanlar bilirler, Pan Galaktik Gargara Bombasının ne demek olduğunu... :) Galakside bir içkidir kendisi. İsmi çok yaratıcı, değil mi? :) Douglas Adams'ın bu absürd komedi bilim kurgusu, serinin ilk kitabı olan "Otostopçu'nun Galaksi Rehberi" ile beni kendine mest etti. Daha önce böyle bir tecrübe gerçekten yaşamamıştım. Komik ve absürd bir bilim kurgu okumak gerçekten eğlenceliymiş. :)



Bilim Kurguya bu açıdan yaklaştığımızda da aslında ne kadar çok malzeme olduğunu insan anlıyor. Kitap, Kabalcı Yayınevi tarafından güzel dilimize kazandırılmıştır. Çevirmenliği ise Nil Alt tarafından yapılmıştır.

Kitap bir serinin ilk kitabı olduğu için çok fazla detaylı bahsetmek istemiyorum... Ancak şu bir gerçek, ilk kitabı bitirdiğimde diğer kitapları okumayı istedim. Çünkü kitabı okurken eğlendim. :) Çok uzun bir kitap olmadığı için tadında bitiyor.

Kitaba adını veren "Otostopçu'nun Galaksi Rehberi" adı üstünde bir rehber. Tüm galaksiyi otostop yoluyla gezen otostopçu gezginler tarafından yıllar içinde güncellene güncellene hazırlanmış bir bilgi kaynağı. Kitap içerisinde zaman zaman "Otostopçu'nun Galaksi Rehberine" başvuracağız. :)

Kısaca karakterlerden ve konudan bahsedip yazıma devam etmek istiyorum. Kitaptaki her bir karakter birbirinden renkli. Galaksi başkanı ayrı, kitabın başından beri beraber olduğumuz Arthur Dent ayrı, Ford Prefect ayrı bir alem. :) Melankolik robot Marvin ise okunmaya değer. Benim ayrıca en çok ilgimi çeken konu ise sipariş üzerine gezegen inşa eden uzay ırkı oldu. :) Çok ilginç değil mi? Sipariş üzerine gezegen inşa eden bir topluluk. Bundan fazlasını anlatmayayım. Zira tadı kaçmasın.

Arthur Dent, kendi halinde bir çalışanken, bir sabah evine, kestirme bir yol yapmak için yıkıma dozerler gelir. Olaylar da, Arthur Dent'in kendisini evini yıktırmamak için dozerlerin önüne atmasıyla başlar ve Dünya gezegeninde sürgünde bulunan Ford Prefect tarafından hayatı kurtarılarak devam eder. Daha sonra gelişen olaylar sonucunda iki kafadar "son anda" galakside dolaşan bir uzay gemisine otostop çekerek  maceralarına başlamışlardır. Bundan sonrası tam bir Pan Galaktik Gargara Bombası.. :) Bu güzel yapıtı okumanızı öneriyorum.

Kitaptan bir iki alıntı yapmak istiyorum; 

"Otostopçunun Galaksi Rehberi de alkolden bahseder. Var olan en iyi içkinin Pan Galaktik Gargara Bombası olsuğunu söyler. Pan Galaktik Garagara Bombası içmenin etkisinin, beyninizin çevresine bir limon dilimi sarılmış büyük bir altın tuğla tarafından parçalanmasına benzetildiğini söyler."

"Vogon şiiri hiç şüphesiz Evrendeki en kötü üçüncü şiirdir. En kötü ikinci şiir ise Krialı Azgothların yazdıklarıdır. Şair-i Azamları Osuruklu Grunthos, 'Yaz Ortasında Bir Sabah Koltukaltımda Bulduğum Küçük Yeşil Macun Yumrusuna Kaside' adlı şiirini okurken, dinleyicilerden dördü iç kanamadan yaşamını yitirmiştir."   :) 

Son alıntının devamı da var ancak çok uzatmamak adına burada kesiyorum. Merak edenler kitabı okuyabilirler. :)

Bilim Kurgu edebiyatına bir de komedi yönünden bakmanızı sağlayacak özgün bir eser "Otostopçu'nun Galaksi Rehberi". Bence pişman olmazsınız. Sizde yazıma yorum yaparak katkıda bulunabilirsiniz... Bir sonraki yazımda görüşmek üzere...

2 yorum:

  1. Ben de tüm seriyi tek kitap halinde geçen ay okudum ve özellikle böylesi bir kitabın çevirisine hayran oldum.
    http://kitapsiginagi.blogspot.com/2013/04/otostopcunun-galaksi-rehberi-besi-bir.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Gerçekten çok farklı ve güzel bir tecrübeydi benim içinde. :) En kısa zamanda serinin diğer kitaplarını da okuyacağım.

      Yorumunuz için teşekkürler...

      Sil