30 Aralık 2015 Çarşamba

Ben Minicik Bir Bebektim – Aytül Akal

Uzun bir aradan sonra Aytül Akal’ın Ben Minicik Bir Bebektim serisi ile blogumuza yazı yazmaya tekrar başlıyorum. Size tavsiye edeceğim bu kitaplar 2-4 yaş arası çocuklar için çok uygun. 2 kitaptan oluşan bu seri gerçekten çok faydalı. Çocukların dikkatle dinleyeceği, çok eğlenceli bu seride konu resimlerle ve kısa yazılarla çok güzel işlenmiş. Bu kitapları 2-4 yaş çocuğu olan herkese öneriyorum. Yazarın bu serideki 1. kitabı Kültür Bakanlığı'nın 1995'de düzenlediği Eflatun Cem Güney 0-6 yaş çocuk kitabı yarışmasında mansiyon ödülü almış. Yazarın 130'u aşkın yayımlanmış kitabından 32 tanesi, başka dillere çevrilerek yurt dışında yayımlanmış. Çocuklar için yazdığı pek çok kitap ve çalışması bulunan yazarın diğer kitaplarını da edinerek sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu serideki iki kitabı da kızım çok sevdi, alındığından beri defalarca okuduk ve okumaya devam ediyoruz. 


Serinin 1. kitabı Ben Minicik Bir Bebektim kitabında Sayılar ve Renkler kavramları işlenmiş. Resimlerle ve çok akıcı bir öyküyle çocuklara renkleri ve sayıları öğretmek amaçlanmış. Çocuğunuza hem kitap okumayı sevdirmek hem de sayıları, renkleri öğretmek için bu kitabı edinmelisiniz bence. Kitapta büyüdüğünü düşünen bir kız çocuğu babası ile babasının tuhafiyeci dükkânına gider ve dükkânda düğmelerle oynar. Renkli düğmelerle ilgili bu öyküyü dinlerken çocuğunuz hem renkleri hem de sayıları öğrenecek. Resimlerin altındaki kısa yazılarla renkleri, resimlerdeki diyaloglarla da sayıları çocuklar öğrenecek. Resimlerdeki renkler biraz daha net ve baskı kalitesi biraz daha iyi olabilirdi. Bu hali ile bile çok faydalı bir kitap.

Serinin 2. kitabı Ben Minicik Bir Bebektim-2 kitabında ise Şekiller ve Kavramlar işlenmiş. Büyümüş de annesine yardım eden bir çocuğun öyküsü anlatılıyor. Annesi ile kurabiye yaparken şekiller, yaptığı kurabiyeleri misafirlere ikram ederken kavramlar anlatılmış. Kavramlar derken örnek verecek olursam küçük, büyük veya uzun, kısa gibi pek çok kavrama kitapta yer verilmiş. Çok akıcı çok eğlenceli bir dille yazılmış çok faydalı bir kitap. 


Alındığından beri her akşam kızım bu kitapların mutlaka okumasını istiyor, severek okuduğumuz bu kitaplar kızımın kitap okumayı sevmesine katkı sağladı bence. Bu yaşta çocuklara bunu sağlayabilecek kitapları bulup okumamız dileğiyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder