Seth Godin’in “Mor İnek” isimli kitabında bugünün ekonomisinde başarılı olmanın yolu “tek renk inekler arasında mor inek” olmak olarak tanımlanıyor.
Kitapta farklılaşmanın yolları, farklı olanların konuşulmaya değer olduğu vurgulanıyor. Farklı fikirler bulun ve o farklı fikirleri hayata geçirin deniyor kitapta. Hayata geçirilmiş farklı fikirleri de okurlarıyla paylaşıyor Seth Godin. Hayatın içindeki mor inekleri anlatıyor aslında bizlere.
Reklam kavramı üzerinde de duruyor Seth Godin. Herkese reklam yapmanız gerekmez, hedef kitlenizi belirleyin ve hedefe yönelik reklam yapın deniyor kitapta. Ürününüze ilgi duyacak kişilere ulaşarak yaptığınız reklamın işe yarayacağını söylüyor. En iyi reklamın insanların sizden bahsedeceği farklı işler yapmak olduğu anlatılıyor kitapta. Ağızdan ağza dolaşan reklamın en iyi reklam olduğunu vurguluyor.
Eşimle beraber farklı iş fikirleri düşünürdük hep, kitabı okurken bu fikirlerin mor inek olup olmadığını düşündüm. Okuduklarımı eşime anlatarak, üzerinde konuşarak okudum bu kitabı. Beni heyecanlandıran bir kitap oldu. Kitabı okudukça aklımızdaki bazı fikirlerin mor inek olabileceği aklıma takıldı. Farklı fikirlerdi aklımızdakiler. Fakat farklı olmaları yetmiyordu. Hayata geçirilmediği sürece önemi yoktu farklı olmalarının. Biz aklımızdaki farklı olduğunu düşündüğümüz mor inek olabilecek fikirleri hayata geçirmeye başladık.
Girişimler yapmayı planlayan herkesin bu kitabı okuması gerekiyor. Altını çize çize okuduğum, çok sevdiğim ve okurken heyecanlandığım bir kitap. Aklınızda fikirler varsa ve fikirlerinizin değişik olduğunu düşünüyorsanız mutlaka okuyun bu kitabı. Okurken sizi de heyecanlandırmasını dileyerek yazıma son veriyorum.
Ben henüz bu kitabı okuyamadım ancak mor inek kavramını az çok biliyorum. Farklılık yaratmak işimizde her zaman bizi öne taşıyacaktır diye düşünüyorum. Bu kitabı da en kısa sürede okuyacağım...
YanıtlaSil