29 Ocak 2021 Cuma

Senin Yolun Hangisi? - Bahar Eriş

Bahar Eriş "Senin Yolun Hangisi?" kitabında kendini gerçekleştirmenin beş katmanını anlatıyor. Peki bu kitabı kimler okumalı?

Kendini gerçekleştirmesini istediğim bir evladım olduğu için, kendini gerçekleştirmesini istediğim öğrencilerim olduğu için, kendimi gerçekleştirdiğimi düşünmeme rağmen içimde kalan yapmak istediğim şeyler olduğu için ben bu kitabı okudum.


Peki kitap benim için faydalı oldu mu?

Uzun süredir blogumuzda yazı yazmamıştım ve şuan bu yazıyı yazıyorum. Sanırım faydası oldu. Ama kitaplardan mucizeler beklememek gerekir. Mucize içimizde ve kendimizi motive etmekte bence. 

Kitabı okurken pek çok cümlenin altını çizdim. Pek çok cümle, yazarın paylaştığı pek çok anekdot beni etkiledi. Seni etkiler mi bilemem. 

Yazar kitabında başında potansiyelin keşfedilmesinden ve keşfedildikten sonra nasıl inşa edileceğinden bahsediyor. Bu bölümde çizdiğim çok güzel cümleler var. Pek çok kişinin bu konuda söylediği cümleleri paylaşmış yazar. Bronnie Ware tarafından yazılan Ölmeden Önce En Çok Pişman Olduğumuz 5 Şey isimli kitapta en yaygın pişmanlığın "Keşke başkalarının benden beklediği hayatı değil de, kendi özüme sadık bir hayat yaşama cesaretini gösterseydim." olması çocuklarımızı yönlendirirken çok düşünmemiz gerektiğini düşündürdü bana. 

Yazar giriş bölümünden sonra kitabında kendini gerçekleştirmenin sürecini 5 bölümde anlatıyor. 


Potansiyeli keşfetmek isteyen gençler, çocuklarının potansiyelini keşfetmesini isteyen anne-babalar, öğrencilerine bu konuda rehber olmak, öğrencilerini motive etmek isteyen öğretmenler okuyabilir. 

Okuduğum kitabı altının çizili olmasından rahatsız olmayacak bir kişiye hediye edebilirim. Askıda kitap gibi düşünün bir daha okumayacağım ama kaliteli olan kitapları başkasıyla paylaşıyorum ve ondan tek ricam okuduktan sonra başkasıyla paylaşması. Tabii çok etkilendiği bir kitapsa ve saklamak isterse saklayabilir. Ama kitaplar raflarda tozlanmamalı çok kişi okumalı o kitapları bu benim kitaplar konusunda yeni bakış açım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder