3 Mayıs 2013 Cuma

ZÜMRÜT KELEBEĞİ




Adı kadar güzel bu minik arkadaş, mavi-yeşil renkleri ile gündüz saatlerinde tüm yurdumuzda gözlenebilir.

Çeşitli bitkilerin üzerine konar. Genel olarak, laden, akçapınar ve böğürtlen yaprakları üzerinde kanatlarını birbirine sürter gibi dolanır.

Bugün Ahmet Turhan ( Ahmet10 ) arkadaşımızın gözlemleri ile Zümrüt Kelebeğinin bukalemun gibi renk değiştirdiğini öğrendim. Çok şaşırdım. Aşağıda Ahmet Bey'in çektiği aynı kelebeğin üç ayrı pozunu görüyorsunuz.







2 yorum:

  1. çok güzeller, Allah'ın hikmeti...

    YanıtlaSil
  2. Evet çok güzeller gerçekten. Bu kelebeğin bu özelliği çok ilginçmiş. Sıcaklık arttıkça ya da güneş yükseldikçe kanatlar asıl rengine geliyor olabilir. Sıcaklıkla bir ilgisi olduğunu düşünüyorum ama bilemiyorum. :) Yine de çok güzel bir şey öğrenmiş oldum.

    YanıtlaSil