30 Mayıs 2014 Cuma

Batman Yeni Dünya - Farklı Bir Batman Okumaya Hazır Olun!

Bu aralar yazı anlamında çok üretken olamıyorum. Ancak bugün sizler için, son zamanlarda olduğu gibi yine bir çizgi roman yazısı hazırladım. Bu seferki çizgi roman kahramanı, öyle tahmin ediyorum ki pek çoğunuzun hayır diyemeyeceği bir kahraman. Yazımın başlığından da anlaşılacağı gibi, bugünkü çizgi romanımız Batman - Yeni Dünya. Acemi, dayak yiyen, düşen, hatalar yapan bir Batman okumaya hazır olun. 

batman yeni dünya


Ülkemizde “DC Comics” şirketinin çizgi romanlarının, telif haklarının yüksek olmasından dolayı yayınlanmasında sorunlar yaşandığını, okuduğum bir yazıda öğrenmiştim. Ancak yapılan görüşmeler sonuç vermiş olmalı ki JBC Yayıncılık, Batman’i uzun süredir güzel dilimiz Türkçemiz de okumak isteyenler için geçtiğimiz ay çok güzel işlere imza atarak üç farklı Batman cildini yayınladı. Türün ve Batman’ın müdavimlerinin ağzının suyunu akıtmayı başardı. Benim gibi çizgi roman okumaya yeni yeni başlamış ve ilerleyen okurlarını ise yeme de yanında yat misali, mest etti. :) Fırsatları değerlendirip üç Batman cildine de sahip oldum ve Batman çizgi romanlarından ilk okuduğum Batman - Yeni Dünya benim için çok şahane bir tecrübe oldu. Neden mi? :)

Nedenine geçmeden önce bu cildin bir özelliğinden bahsetmek istiyorum. Batman - Yeni Dünya, DC evreninin süregelen karışık yapısı nedeniyle artık içinden çıkılamaz bir hal almasından sonra, sıfırlanmasıyla yani bugüne kadar olan olaylarla ortaya çıkan sonuçların yok sayılmasıyla mevcut kahramanların yepyeni serilerinin ve yeni hikayelerinin ortaya çıkması sonucu yazılan çizgi romanlardan birisi. (Uf böyle bir cümle kurduğuma inanamıyorum :) ) DC evrenine giriş yapmak isteyen yeni okurlar için (yani benim gibi) biçilmiş kaftan olan bu durumu değerlendirdiğim için mutluyum. İşte Batman - Yeni Dünya, Bruce Wayne’nin bildiğiniz güçlü, çevik, temkinli, araştırmacı Batman olma yolunda ilerlerken başına gelenleri, yaşadıklarını anlatıyor. Bunu yaparken de Bruce Wayne’nin geçmişine, yani çocukluk yıllarına, gençlik yıllarına geri dönüşler yaparak Batman’imizin hissettiklerini bizimle paylaşıyor.. 

Ona neden Batman dendiğini, Batman kostümünün hikayesini, genel olay gidişatı içinde yakalamak mümkün. Ancak hemen şunu da belirteyim, cildin adı Yeni Dünya… neden Yeni Dünya? Çünkü bu hikayeyi okurken, arızalanan Batman ekipmanları görecek, düşen, dayak yiyen bir Batman ile karşılaşacaksınız. Batman’in değişik bir yeniden anlatılması ve Batman olma hikayesini okuyacaksınız. Suç unsurlarını azaltmak, suçlularla mücadele etmek yerine, geçmişte yaşadıklarının intikamının peşinde koşan ve yanlış kararlar alan bir Batman’dan bahsediyorum. Sanırım burada aşağıdaki sayfayı paylaşmamda bir sakınca olmaz. 

batman suçlulara müdehale etmiyor

İlginç ve farklı değil mi? Aynı şey Komiser Jim Gordon için de geçerli. Gordon, suçlu peşinde koşan değil, teslimiyetçi bir tavır takınan bir polis olarak karşımıza çıkıyor Batman - Yeni Dünya’da. Batman’in yol göstericisi Alfred için de benzer farklılıkları söylemek mümkün.

Daha fazla uzatmayacağım. Hikayeyi çok beğendim. Yepyeni, alternatif, farklı bir başlangıç olarak çok güzel kurgulanmış bir hikaye okudum. Çizimleri çok beğendim. Burada JBC yayıncılığa ekstra bir teşekkür etmek istiyorum. Sahneler içinde konuşma baloncukları haricinde örneğin duvarlarda, kenarda köşede kalan ilk bakışta göze çarpmayan noktalardaki yazıları bile Türkçeye çevirmişler. Bu detay açıkçası benim çok hoşuma gitti. İnsanı sanki daha bir hikayenin içinde hissettiriyor. Siz de benim gibi çizgi roman okumaya yeni başladıysanız ve DC evrenine girmek için fırsat kolluyorsanız Batman - Yeni Dünya tam da doğru bir başlangıç noktası olacaktır. Herkese öneriyorum. Türün müdavimleri bu cildi zaten çoktan alıp okumuşlardır diye düşünüyorum. 

Son olarak, JBC Yayıncılık tarafından hazırlanan yayın planında, DC Comics’in, evrenini sıfırladıktan sonra çıkan diğer Batman serilerinin de yavaş yavaş yayınlacağının duyurulduğunu da eklemek istiyorum. Bir de bugüne kadar çıkmış, efsaneleşmiş en güzel hikayeleri içeren sayıları da okuma fırsatımız olacak. Yani ilerleyen aylarda doya doya Batman okuyabileceğiz. 

Sizin sıranız:

Siz de Batman - Yeni Dünya veya Batman hakkındaki düşüncelerinizi yorum olarak paylaşarak yazıma katkıda bulunabilirsiniz. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere…. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder